Οι Αρχές προσπαθούν να εξακριβώσουν το κίνητρο του Τάιλερ Ρόμπινσον για τη δολοφονία του συντηρητικού ακτιβιστή Τσάρλι Κερκ, μία ημέρα πριν απαγγελθούν επίσημα οι κατηγορίες. Ο διευθυντής του FBI Κας Πατέλ δήλωσε ότι ο Ρόμπινσον έγραψε σημείωμα με προθέσεις κατά του Κερκ: «Έχω την ευκαιρία να σκοτώσω τον Τσάρλι Κερκ και θα τη χρησιμοποιήσω». Συγκεκριμένα, «Το σημείωμα γράφτηκε πριν από το περιστατικό, βρέθηκε στο σπίτι του υπόπτου» δήλωσε ο Πατέλ.
Ο αξιωματούχος πρόσθεσε πως το σημείωμα είχε καταστραφεί αλλά αναγνωρίσθηκε μέσω εγκληματολογικών στοιχείων και συνεντεύξεων. «Επιβεβαιώσαμε το περιεχόμενό του λόγω της επιθετικής στρατηγικής που χρησιμοποιήσαμε στις συνεντεύξεις», ανέφερε ο Πατέλ, ενώ οι ανακριτές συλλέγουν περαιτέρω στοιχεία από το περιβάλλον του υπόπτου.
Οι αρχές μιλούν με φίλους και συγγενείς του 22χρονου, ο οποίος φέρεται να μην συνεργάζεται με την ανάκριση. «Δεν συνεργάζεται, αλλά όλοι οι γύρω του συνεργάζονται. Νομίζω ότι αυτό είναι πολύ σημαντικό», δήλωσε ο Ρεπουμπλικανός κυβερνήτης της Γιούτα, Σπένσερ Κοξ. Ο Κοξ ανέφερε επίσης ότι συγγενείς και οικογενειακός φίλος ειδοποίησαν τις Αρχές και ότι σε ένορκη κατάθεση περιλαμβάνεται αναφορά για πολιτικοποίηση του Ρόμπινσον και δυσφορία του έναντι του Κερκ.
Ο 22χρονος, σπουδαστής σε πρόγραμμα μαθητείας ηλεκτρολόγου που συνδέεται με το πανεπιστήμιο της Γιούτα, συνελήφθη στο σπίτι των γονιών του, περίπου 420 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά του τόπου του εγκλήματος, μετά από ανθρωποκυνηγητό 33 ωρών. Μεγάλωσε σε θρησκευόμενο, συντηρητικό περιβάλλον, αλλά σύμφωνα με τον Κοξ η ιδεολογία του διέφερε από της οικογένειάς του και δεν ήταν θαυμαστής του Κερκ.
Στο πλαίσιο της έρευνας οι αρχές μίλησαν και με τον συγκάτοικο του υπόπτου, που περιγράφεται ως άνδρας που μεταβαίνει σε γυναίκα και φέρεται να είναι «εξαιρετικά συνεργάσιμος». Στα εγκληματολογικά τεκμήρια εντοπίστηκαν τέσσερις κάλυκες με χαραγμένα μηνύματα· σε έναν από αυτούς αναγράφεται: «Hey fascist! CATCH!», ενώ υπάρχει συνδυασμός βελών που φαινόταν να αναφέρεται σε ακολουθία κουμπιών σε δημοφιλές βιντεοπαιχνίδι.
Από ηθική σκοπιά, η πράξη της δολοφονίας είναι αδιαμφισβήτητα παράβαση της υποχρέωσης να σεβόμαστε τη ζωή και την αυτονομία του άλλου. Η δράση που χρησιμοποιεί τον άνθρωπο ως μέσο προς έναν σκοπό παραβιάζει τη βασική αρχή ότι οι πράξεις πρέπει να είναι δυνατές ως οικουμενικός κανόνας χωρίς να καταστρέφουν την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.
Για να βελτιωθεί η κοινωνία και το περιβάλλον, επιβάλλεται συλλογική συμπεριφορά προσηλωμένη στο καθήκον: υπεύθυνος δημόσιος λόγος, έγκαιρη αναφορά σημάτων ριζοσπαστικοποίησης, ενίσχυση πολιτικής αγωγής και θεσμών που προστατεύουν τη ζωή. Οι πολίτες οφείλουν να ενεργούν με κανόνες που θα μπορούσαν να γίνουν παγκόσμιοι, σεβόμενοι τους συνανθρώπους και το κοινό αγαθό.