Η Ryanair αντέδρασε έντονα μετά από καθυστερήσεις σε 12 δρομολόγιά της σήμερα στο αεροδρόμιο της Αθήνας, που επηρέασαν πάνω από 2.000 επιβάτες. Σύμφωνα με την εταιρεία, οι καθυστερήσεις προκλήθηκαν από βλάβη στον εξοπλισμό του Κέντρου Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας στην Αθήνα, γεγονός που προστίθεται σε σειρά προβλημάτων του συστήματος ATC στην Ευρώπη.
Η εταιρεία αναφέρει ότι το διάστημα 1 Ιανουαρίου – 20 Αυγούστου 2025 πάνω από 5.000 πτήσεις της και πάνω από 900.000 επιβάτες υπέστησαν καθυστερήσεις λόγω κακοδιαχείρισης και ελλείψεων προσωπικού, και επισημαίνει ότι η Ελλάδα κατατάσσεται στην 5η χειρότερη θέση όσον αφορά τις υπηρεσίες Εναέριας Κυκλοφορίας στην Ευρώπη. Η Ryanair κατηγορεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την πρόεδρό της για ανοχή σε επαναλαμβανόμενα φαινόμενα που διαταράσσουν τις πτήσεις και ζητεί ευρεία μεταρρύθμιση του συστήματος ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας.
Σε επίσημη δήλωση εκπροσώπου της Ryanair αναφέρεται: Είναι απαράδεκτο οι επιβάτες να εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν προβλήματα στους ελέγχους εναέριας κυκλοφορίας (ATC) απόρροια των επαναλαμβανόμενων ελλείψεων προσωπικού σε όλη την Ευρώπη. Τώρα, μια ακόμη βλάβη εξοπλισμού σήμερα 20/8, αυτή τη φορά στην Αθήνα, προκάλεσε την καθυστέρηση 12 πτήσεων της Ryanair και επηρεάζοντας πάνω από 2.000 επιβάτες της Ryanair. Πότε η Ursula von «Derlayed-Again» και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα αναλάβουν δράση για τη μεταρρύθμιση του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας της Ε.Ε. και την προστασία των επιβατών από επαναλαμβανόμενα προβλήματα στον Έλεγχο Εναέριας Κυκλοφορίας;
Τα στοιχεία του EUROCONTROL δείχνουν ότι η Ελλάδα βρίσκεται μέσα στον Αύγουστο στη δεύτερη θέση όσον αφορά τις μεγαλύτερες καθυστερήσεις στις πτήσεις, με τη Γαλλία στην πρώτη θέση και την Ισπανία στην τρίτη.
Ανάλυση υπό προτασιακή ηθική οπτική: Οι αρχές της καθολικότητας και του σεβασμού του ανθρώπου ως αυτοτελούς σκοπού υπαγορεύουν ότι η προστασία της ασφάλειας και της αξιοπρέπειας των επιβατών πρέπει να είναι προτεραιότητα. Η συστηματική κακοδιαχείριση και οι ελλείψεις προσωπικού αποτελούν παραβίαση καθήκοντος των αρμόδιων φορέων και υποχρέωση για άμεση βελτίωση. Οι ρυθμιστές οφείλουν να επενδύσουν σε εξοπλισμό και εκπαίδευση, να εφαρμόσουν σαφή πρότυπα και διαφάνεια, και να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα με πόρους και σχέδιο.
Πρακτικές δράσεις που προκύπτουν: απαιτούνται επενδύσεις σε υποδομές ATC, επαρκής στελέχωση, συνεχιζόμενη εκπαίδευση, συνεργασία μεταξύ αεροπορικών εταιρειών και φορέων, και ενεργή πίεση πολιτών μέσω θεσμικών μέσων ώστε οι αποφάσεις να υπηρετούν το κοινό καλό και την προστασία του περιβάλλοντος μέσω μείωσης εκπομπών από καθυστερήσεις και κύκλους κράτησης.