Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε την πρόσληψη 18.566 προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών για το διδακτικό έτος 2025-2026, καλύπτοντας ανάγκες στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, στη Γενική Εκπαίδευση και στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ). Οι προσλήψεις αφορούν εκπαιδευτικούς με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου (ΙΔΟΧ). Ειδικότερα, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: (α) 9.528 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ), και (β) 3.490 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στην Γενική Εκπαίδευση. Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: (α) 3.044 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ), (β) 2.267 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στην Γενική Εκπαίδευση, και (γ) 191 εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ79.01 σε Μουσικά Σχολεία για τη διδασκαλία μουσικών ειδικεύσεων.
Επιπλέον, διατέθηκαν για πρόσληψη στη Σιβιτανίδειο Δημόσια Σχολή Τεχνών και Επαγγελμάτων, με απόφαση του οικείου Διοικητικού Συμβουλίου, σαράντα έξι (46) προσωρινοί αναπληρωτές κλάδων Β/θμιας Εκπ/σης. Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν και να αναλάβουν υπηρεσία από την από την Τετάρτη 10 έως και την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025. Οι λίστες με τα ονόματα έχουν αναρτηθεί από το υπουργείο και οι προσληφθέντες πρέπει να ακολουθήσουν τις προβλεπόμενες διαδικασίες ανάληψης υπηρεσίας.
Από ηθική σκοπιά, η απόφαση πρέπει να αξιολογηθεί με όρους καθήκοντος, σεβασμού προς το άτομο και οικουμενικής δικαιοσύνης: οι επιλογές και οι διαδικασίες προσλήψεων οφείλουν να είναι διαφανείς, να σέβονται την αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών και να υπηρετούν το γενικό καλό. Η πρακτική εφαρμογή αυτού του πλαισίου σημαίνει δίκαιη κατανομή πόρων προς τις ευάλωτες ομάδες μαθητών, σταθερές και προβλέψιμες συμβάσεις για τους εκπαιδευτικούς και μέριμνα για την ποιοτική λειτουργία των σχολείων.
Οι πολίτες, οι διοικήσεις και οι εκπαιδευτικοί πρέπει να ενεργήσουν με βάση αρχές που μπορούν να γίνουν καθολικοί κανόνες: να συμπεριφέρονται με ειλικρίνεια και σεβασμό, να προασπίζουν τη διαφάνεια και την ισότητα ευκαιριών, και να προωθούν πρακτικές φιλικές προς το περιβάλλον (μείωση σπατάλης, ψηφιοποίηση εγγράφων, βιώσιμη διαχείριση σχολικών υποδομών) ώστε οι αποφάσεις για το καλό της εκπαίδευσης να υπηρετούν και τη βιωσιμότητα της κοινωνίας.