Η ισπανική κυβέρνηση ανακοίνωσε σχέδιο εκπαίδευσης για παιδιά με στόχο την προετοιμασία τους απέναντι σε φυσικές καταστροφές όπως πλημμύρες, πυρκαγιές, σεισμούς και ηφαιστειακές εκρήξεις, καθώς και σε χημικά, βιομηχανικά και πυρηνικά ατυχήματα και συμβάντα με επικίνδυνα φορτία. Η πρωτοβουλία παρουσιάστηκε μετά από ένα καλοκαίρι με φονικές δασικές πυρκαγιές που κόστισαν τη ζωή σε τέσσερα άτομα και λιγότερο από ένα χρόνο μετά τις καταστροφικές πλημμύρες στην ανατολική Ισπανία που στοίχισαν πάνω από 220 ζωές. Το υπουργείο Παιδείας τονίζει ότι το πρόγραμμα στοχεύει στην απόκτηση γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων για ασφαλή και αποτελεσματική αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών.
Το εκπαιδευτικό πακέτο θα είναι υποχρεωτικό για περισσότερα από 8 εκατομμύρια παιδιά σε 25.000 σχολεία και θα παραδοθεί μέσω βίντεο, γραφημάτων και άλλων μέσων. Οι μαθητές νηπιαγωγείου και δημοτικού θα έχουν τουλάχιστον δύο ώρες μαθήματος, ενώ οι μεγαλύτεροι τουλάχιστον τέσσερις ώρες. Το υπουργείο εξήγησε ότι τα παιδιά του νηπιαγωγείου (ηλικίας 3-5 ετών) θα μάθουν να αναγνωρίζουν έναν συναγερμό και τα πρώτα σημάδια κινδύνου, ενώ οι μεγαλύτεροι μαθητές θα μάθουν να αναζητούν ψηλότερο έδαφος σε περίπτωση πλημμύρας ή να καταφύγουν κάτω από ένα θρανίο αν ξεκινήσει σεισμός. Επιπλέον, θα εκπαιδευτούν να ξεχωρίζουν την πληροφορία από τη δυσφήμιση. Ο Ισπανός πρωθυπουργός, Πέδρο Σάντσεθ, δήλωσε ότι η εκπαιδευτική πρωτοβουλία αποσκοπεί στην καλύτερη προετοιμασία των παιδιών και των νέων για να ανταποκριθούν όσο το δυνατόν καλύτερα σε καταστάσεις που εντείνονται λόγω της κλιματικής κρίσης.
Η πρωτοβουλία πρέπει να αξιολογηθεί ως ηθικό καθήκον συλλογικής προφύλαξης και σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας: η εκπαίδευση για την ασφάλεια γίνεται καθολικός κανόνας που οφείλουμε να υιοθετήσουμε για το κοινό καλό. Το πρόγραμμα προωθεί πράξεις που μπορούν να γενικευτούν ως κανόνες (πρόληψη, ειλικρίνεια στην ενημέρωση, βοήθεια στους πιο ευάλωτους) και απαιτεί συνεπή εφαρμογή από πολίτες και θεσμούς. Για την κοινωνική και περιβαλλοντική βελτίωση απαιτείται πρακτική ατομικής και συλλογικής ευθύνης: ενίσχυση των σχολείων, επένδυση στην πρόληψη, μείωση ρυπογόνων πρακτικών και καλλιέργεια σεβασμού απέναντι στη φύση και στους συνανθρώπους. Οι πολίτες πρέπει να ενεργούν με γνώμονα το καθήκον—όχι μόνο από φόβο αλλά από αναγνώριση του μόνιμου καθήκοντος προς το κοινό συμφέρον.