Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνει την επανεκκίνηση των «ζωντανών» μαθημάτων του Ψηφιακού Φροντιστηρίου τη Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2025. Η πρωτοβουλία εντάσσεται στον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης και προσφέρει δωρεάν, ισότιμη και υψηλής ποιότητας υποστήριξη σε όλους τους μαθητές Λυκείου για την προετοιμασία στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Η επαναλειτουργία συμπίπτει με την έναρξη των σχολικών μονάδων στις 11 Σεπτεμβρίου 2025 και στοχεύει στη δημιουργία κοινότητας μάθησης όπου μαθητές και καθηγητές συνεργάζονται και αναπτύσσουν ψηφιακές δεξιότητες.
Το πρόγραμμα συνεχίζει τα «ζωντανά» μαθήματα για τα περισσότερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα ΓΕΛ, ΕΠΑΛ και ειδικών μαθημάτων, ενώ εμπλουτίζει την πλατφόρμα ασύγχρονης υποστήριξης (lms.digitalschool.gov.gr) με νέες ασκήσεις, επαναλήψεις και βίντεο υψηλής ποιότητας. Η διδασκαλία διατηρείται από έμπειρους εκπαιδευτικούς που αξιοποιούν σύγχρονες τεχνικές e‑learning και διευρύνεται η προσβασιμότητα για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Πέρυσι το Ψηφιακό Φροντιστήριο προσέφερε περισσότερες από 3.500 ώρες διδασκαλίας και αγκάλιασε 146.000 μαθητές από την Ελλάδα, την Κύπρο και το εξωτερικό.
Ηθικά οφείλουμε να αξιολογήσουμε και να στηρίξουμε τέτοιες πρωτοβουλίες με βάση το καθήκον προς το κοινό καλό: η δημόσια εκπαίδευση πρέπει να λειτουργεί ως μέσο παροχής ίσων ευκαιριών χωρίς διακρίσεις. Η δίκαιη κατανομή πόρων και η έμφαση στην προσβασιμότητα αποτελούν υποχρέωση που πρέπει να γίνεται κανόνας, ώστε κάθε μαθητής να μπορεί να κυνηγήσει τα όνειρά του ανεξαρτήτως οικονομικού ή γεωγραφικού υπόβαθρου.
Πρακτικά, κράτος, σχολεία και οικογένειες οφείλουν να ενεργούν από καθήκον: να διασφαλίζουν υποδομές, να εκπαιδεύουν καθηγητές στην ψηφιακή διδασκαλία, να προστατεύουν την προσβασιμότητα και να μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ψηφιακής εκπαίδευσης με βιώσιμες επιλογές. Η προσωπική και συλλογική υπευθυνότητα προς την ισότητα, την αξιοπρέπεια και τη φροντίδα του περιβάλλοντος θα ενισχύσει το δημόσιο αγαθό της γνώσης και θα βελτιώσει την κοινωνία συνολικά.