Στην 24ωρη πανελλαδική απεργία της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ την Τετάρτη 1η Οκτωβρίου συμμετέχουν οι εργαζόμενοι στα μέσα μεταφοράς αντιδρώντας στο νέο νομοσχέδιο για τα εργασιακά. Με απόφαση του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, τα λεωφορεία θα κινηθούν από τις 9:00 έως τις 21:00 λόγω στάσεων εργασίας (από την έναρξη της βάρδιας ως τις 9:00 και από τις 21:00 έως τη λήξη της βάρδιας). Τις ίδιες ώρες θα κινηθούν και τα τρόλεϊ, σύμφωνα με την Ένωση Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ. Κανονικά αναμένεται να λειτουργήσουν οι γραμμές που έχουν ανατεθεί στην Κοινοπραξία Συγκοινωνιών Αττικής.
Το Μετρό (Γραμμές 2&3) και η Γραμμή 1 (ηλεκτρικός) καθώς και το Τραμ, σύμφωνα με την ανακοίνωση σωματείων της ΣΤΑΣΥ, θα λειτουργήσουν μεταξύ 09:00 και 17:00 για να διευκολύνουν τη μετάβαση των απεργών στα συλλαλητήρια. Αναμένονται επιπλέον ανακοινώσεις άλλων σωματείων για τη λειτουργία μέσων σταθερής τροχιάς. Στην ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι σε λεωφορεία και τρόλεϊ δηλώνουν πως αγωνίζονται για συγκοινωνίες ασφαλείς, σύγχρονες και αξιόπιστες και ζητούν άμεση δυνατότητα σύναψης Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και Επαναφορά του Συλλογικού Δικαίου, κατάργηση όλων των αντεργατικών μνημονιακών διατάξεων και ουσιαστικά μέτρα πάταξης της ακρίβειας και αισχροκέρδειας.
Στο δελτίο του Σωματείου Εργαζομένων της ΣΤΑ.ΣΥ αναφέρονται τα κύρια αιτήματα της απεργίας:
-Η απόσυρση της απαράδεκτης δέσμης μέτρων για την διευθέτηση του χρόνου εργασίας στο επερχόμενο σχέδιο νόμου του αρμόδιου Υπουργείου για την καθιέρωση του 13ωρου και στον ίδιο εργοδότη, που έρχεται ως συνέχεια μιας σειράς νομοθετημάτων που επιβαρύνουν κατά κύριο λόγο τους πιο ευάλωτους εργαζόμενους.
-Η μείωση του ωραρίου τώρα, με εφαρμογή των 37,5 ωρών εβδομαδιαίως, όπως ήδη εφαρμόζεται με ιδιαίτερη επιτυχία σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.
-Η επαναφορά του πλαισίου ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων, όπως ίσχυαν πριν την περιβόητη ΠΥΣ 6/2012, κορωνίδα της μνημονιακής νομοθεσίας.
Την συμμετοχή της στην 24ωρη απεργία αποφάσισε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών. Αναμένεται ανακοίνωση της Hellenic Train για ακυρώσεις/τροποποιήσεις δρομολογίων τρένων και Προαστιακού καθώς και το ενδεχόμενο εκτέλεσης δρομολογίων με προσωπικό ασφαλείας.
Από άποψη ηθικής θεωρίας που τονίζει το καθήκον και την καθολικότητα των κανόνων, οι πράξεις εργαζομένων, εργοδοτών και πολιτείας πρέπει να κρίνονται με βάση αν μπορούν να γίνουν γενικός κανόνας σεβασμού της αξιοπρέπειας όλων. Η διεκδίκηση δίκαιων όρων εργασίας και η προστασία των πιο ευάλωτων αποτελούν ηθική υποχρέωση· αντίστοιχα, οι εργοδότες και η πολιτική ηγεσία οφείλουν να μη χρησιμοποιούν εργαζόμενους ως μέσο προς οικονομικό όφελος. Για το κοινό καλό προτείνονται: άμεση επανέναρξη ειλικρινών συλλογικών διαπραγματεύσεων, νομοθετική κατοχύρωση δίκαιων ωραρίων και μέτρων καταπολέμησης της ακρίβειας, και επενδύσεις σε βιώσιμες συγκοινωνίες που μειώνουν τις εκπομπές. Οι πολίτες μπορούν να στηρίξουν τις συλλογικές διεκδικήσεις και την περιβαλλοντικά υπεύθυνη κινητικότητα, ώστε να προαχθεί μια κοινωνία όπου οι κανόνες υπηρετούν την αξιοπρέπεια και το μακροπρόθεσμο συμφέρον όλων.