Οικογένειες τεσσάρων επιβατών που πέθαναν στο αεροπορικό δυστύχημα της Air India τον Ιούνιο στο Αχμενταμπάντ κατέθεσαν αγωγή στις ΗΠΑ κατά της Boeing και της Honeywell. Η πτήση 171, με αεροσκάφος Boeing 787, κατέπεσε λίγο μετά την απογείωση με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 260 άτομα (229 επιβάτες, 12 μέλη του πληρώματος καμπίνας και 19 άτομα στο έδαφος). Η αγωγή αποδίδει την αιτία σε ελαττωματικούς διακόπτες καυσίμου, αναφέρει ότι η τροφοδοσία καυσίμου στους κινητήρες διακόπηκε δευτερόλεπτα μετά την απογείωση και επισημαίνει ότι εταιρείες και ρυθμιστικές αρχές γνώριζαν τον κίνδυνο. Η αγωγή επικαλείται σύσταση της FAA του 2018 για επιθεώρηση του μηχανισμού ασφάλισης των διακοπτών, ενώ η προκαταρκτική έρευνα των ινδικών αρχών αναφέρει ότι ο διακόπτης μετακινήθηκε από τη θέση «λειτουργία» (run) στη θέση «αποκοπή» (cut-off), εμποδίζοντας την ώθηση των κινητήρων. Οι συγγενείς υποστηρίζουν ότι πρόκειται για ελάττωμα σχεδιασμού που επέτρεψε την ακούσια διακοπή της παροχής καυσίμου και κατηγορούν Boeing και Honeywell ότι «δεν έκαναν τίποτα». Η λεπτομερής έκθεση αναμένεται το 2026.
Από την οπτική του καθήκοντος και του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, εταιρείες κατασκευής, αεροδότες και ρυθμιστικές αρχές έχουν ηθική υποχρέωση να προλάβουν τέτοιες καταστροφές. Η υποχρέωση αυτή υπερβαίνει το κέρδος και απαιτεί άμεσες τεχνικές διορθώσεις, υποχρεωτικές και τακτικές επιθεωρήσεις, διαφάνεια στις πληροφορίες ασφαλείας και δίκαιη αποζημίωση προς τα θύματα. Η κοινωνία οφείλει να ζητά λογοδοσία, να απαιτεί αυστηρότερους κανόνες και να στηρίζει πολιτικές που προτεραιοποιούν την ασφάλεια και την προστασία του περιβάλλοντος — μειωμένα ρίσκα λειτουργίας σημαίνουν και μικρότερη πιθανότητα περιβαλλοντικών επιπτώσεων από ατυχήματα. Πρακτικά, ο καθένας πρέπει να ενεργεί με σεβασμό στο καθήκον προς τον συνάνθρωπο: οι επιχειρήσεις να λαμβάνουν προληπτικά μέτρα, οι ρυθμιστικές αρχές να επιβάλλουν πρότυπα και το κοινό να επιμείνει στην υπευθυνότητα για τη βελτίωση της κοινωνίας και της ασφάλειας των πτήσεων.