ΑρχικήΕλλάδαΚαθυστέρηση 93 λεπτών σε IC53 Θεσσαλονίκη–Αθήνα

Καθυστέρηση 93 λεπτών σε IC53 Θεσσαλονίκη–Αθήνα

Η αμαξοστοιχία IC53, που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη–Αθήνα, αναχώρησε με καθυστέρηση 93 λεπτών λόγω τεχνικού προβλήματος κατά τον χρόνο αναχώρησης. Το περιστατικό επηρέασε 148 επιβάτες, για τους οποίους το προσωπικό της εταιρείας φρόντισε άμεσα να παράσχει νερά και σνακ και να διαχειριστεί την κατάσταση στον σταθμό.

«η εταιρεία έλαβε άμεσα μέτρα για την επίλυση του προβλήματος και κατέβαλε κάθε δυνατή προσπάθεια για συνεργασία με τον διαχειριστή υποδομής, από την πλευρά του οποίου σημειώθηκε καθυστέρηση στις κινήσεις αλλαγής του τροχαίου υλικού. Το προσωπικό της Hellenic Train έδωσε προτεραιότητα στην εξυπηρέτηση των 148 επιβατών της αμαξοστοιχίας, στους οποίους προσφέρθηκαν νερά και σνακ κατά τη διάρκεια της αναμονής».

«σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 2021/782, οι επιβάτες της αμαξοστοιχίας μπορούν να αποζημιωθούν με το 25% της αξίας του εισιτηρίου τους, με τους παρακάτω τρόπους:

– Τα εισιτήρια που έχουν εκδοθεί από εκδοτήρια και έχουν πληρωθεί με μετρητά, αποζημιώνονται μόνο από τα ενεργά εκδοτήρια.

Οι κάτοχοι των εισιτηρίων, τα οποία έχουν αγοραστεί με κάρτα, ανεξάρτητα από κανάλι πώλησης (εκδοτήρια, webticketing & app) μπορούν:

– είτε να απευθυνθούν σε κάποιο εκδοτήριο σταθμού για την αποζημίωση του εισιτηρίου.

– είτε να στείλουν γραπτό αίτημα στην εταιρεία μέσω της φόρμας παραπόνων/αιτημάτων με τον αριθμό του εισιτηρίου, αν είναι ηλεκτρονικό, ή να επισυνάψουν το pdf του εισιτηρίου ή ευκρινή φωτογραφία αν είναι εκδοτηρίου, ζητώντας το αναλογούν αντίτιμο, το οποίο θα επιστραφεί στην κάρτα, η οποία χρησιμοποιήθηκε για την αγορά του εισιτηρίου.

Για περισσότερες πληροφορίες και για την υποβολή αιτήσεων αποζημίωσης, οι επιβάτες παρακαλούνται να επισκεφθούν την ιστοσελίδα της Hellenic Train ή να επικοινωνήσουν με τις αρμόδιες υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών».

Ηθική θεώρηση και προτάσεις: Η εταιρική και διαχειριστική συμπεριφορά πρέπει να καθοδηγείται από το καθήκον προς τον συνεπή σεβασμό των επιβατών και την τήρηση κανόνων που μπορούν να γίνουν καθολικός κανόνας. Είναι ορθό και δίκαιο οι οργανισμοί να αναλαμβάνουν πλήρως την ευθύνη για τη συντήρηση και τον συντονισμό, να ενημερώνουν εγκαίρως και να αποζημιώνουν δίκαια όσους επλήγησαν.

Για την κοινωνία και το περιβάλλον, οι πράξεις πρέπει να στοχεύουν στην πρόληψη: επενδύσεις σε τεχνική συντήρηση, βελτίωση συνεργασίας μεταξύ φορέων, διαφάνεια στις διαδικασίες αποζημίωσης και προώθηση της αξιόπιστης σιδηροδρομικής μεταφοράς ως μέσου μείωσης εκπομπών. Όλοι —εταιρείες, φορείς και πολίτες— οφείλουν να ενεργούν με υπευθυνότητα για το κοινό καλό.