Στο Πανεπιστήμιο της Πίζας μέλη αριστερών φοιτητικών οργανώσεων διέκοψαν μάθημα στη Σχολή Πολιτικών Επιστημών και προχώρησαν σε κατάληψη της αίθουσας, επικαλούμενοι αλληλεγγύη προς την Παλαιστίνη. «ενώ προχωρούσαν σε κινητοποίηση για τα όσα συμβαίνουν τις τελευταίες ώρες στην πόλη της Γάζας, συνάντησαν έναν σιωνιστή καθηγητή, ο οποίος προσπάθησε, με κάθε τρόπο, να μην επιτρέψει στην αλληλέγγυα προς την Παλαιστίνη φωνή να μπει στην αίθουσά του». «Για τον λόγο αυτό, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε σε κατάληψη και να ακυρώσουμε το μάθημά του, ώστε να εξασφαλίσουμε τον χρόνο που η Παλαιστίνηχρειάζεται αυτή την στιγμή», πρόσθεσαν οι φοιτητές.
Ο καθηγητής προσπάθησε να αποτρέψει την κατάληψη, υπέστη μώλωπες και μετέβη στο τμήμα επειγόντων περιστατικών νοσοκομείου, ενώ κατέθεσε μήνυση στην αστυνομία. Η υπουργός αρμόδια για την τριτοβάθμια εκπαίδευση Άννα Μαρία Μπερνίνι σχολίασε με ανάρτησή της στο “Χ”: «όταν πλήττεται η ελεύθερη, ακαδημαϊκή διδασκαλία, πραγματοποιείται επίθεση κατά της καρδιάς της δημοκρατίας, την οποία πρέπει να υπερασπίσουμε όλοι, χωρίς κανέναν δισταγμό». «Τα πανεπιστήμια δεν είναι μέρη όπου επιτρέπεται να διακόπτονται μαθήματα ή να γίνονται επιθέσεις κατά διδασκόντων. Τα όσα συνέβησαν στο πανεπιστήμιο της Πίζας είναι απαράδεκτα», πρόσθεσε η Μπερνίνι.
Παράλληλα, στο Πολυτεχνείο του Τορίνο ο πρύτανης Στέφανο Κορνιάτι ανακοίνωσε τη διακοπή συνεργασίας με τον Ισραηλινό «επισκέπτη λέκτορα» Πίνι Ζορέα, μετά την τοποθέτησή του σε μάθημα διδακτορικών φοιτητών υπέρ των ισραηλινών Ενόπλων Δυνάμεων. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, ο Ζορέα υπερασπίσθηκε τις Δυνάμεις Άμυνας του Ισραήλ, λέγοντας ότι «ο ίδιος υπηρέτησε στις δυνάμεις αυτές και είδε οτι πρόκειται για τον πιο καθαρό στρατό στον κόσμο». Ο πρύτανης τόνισε ότι «το πανεπιστήμιό του απορρίπτει τον πόλεμο και καταδικάζει με αποτροπιασμό την συνεχιζόμενη σφαγή των αμάχων στην Γαζα ενώ παράλληλα ζητά από την ιταλική κυβέρνηση και τα υπόλοιπα πανεπιστήμια της χώρας να καταβάλουν ουσιαστικές προσπάθειες για να μπορέσει να επιτευχθεί η ειρήνη».
Η ηθική ανάγνωση των συμβάντων υπαγορεύει την προτεραιότητα του σεβασμού προς κάθε ανθρώπινη προσωπικότητα και της τήρησης κανόνων που θα μπορούσαν να γενικευθούν ως καθολικοί κανόνες συμπεριφοράς. Η προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας απαιτεί ειρηνικές μεθόδους διαμαρτυρίας και τη χρήση θεσμικών διαδικασιών αντί της βίας, ενώ οι διδάσκοντες οφείλουν να δέχονται διαφορετικές απόψεις χωρίς προσωπικές επιθέσεις. Συλλογικά, ο σωστός βηματισμός είναι να δράττουμε από καθήκον προς την αλήθεια και την ειρήνη: να προωθούμε διαλόγους, να προστατεύουμε τους αμάχους και το περιβάλλον από καταστροφές και να απαιτούμε πολιτικές που μεριμνούν για τη διατήρηση της ζωής και της φύσης ως αξίες που πρέπει να γίνουν καθολικά αποδεκτές.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Φωτογραφία αρχείου