ΑρχικήΕλλάδαΙνστιτούτο Prolepsis: Πιέσεις για συνέχιση του Προγράμματος ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Ινστιτούτο Prolepsis: Πιέσεις για συνέχιση του Προγράμματος ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Με το άνοιγμα της νέας σχολικής χρονιάς αναδεικνύεται έντονα η ανησυχία γονέων και διευθυντών για τη σίτιση των παιδιών, εν μέσω αυξανόμενων τιμών βασικών τροφίμων και περιορισμένων πόρων για πολλές οικογένειες. Το μεγάλο κύμα αιτήσεων προς το Ινστιτούτο Prolepsis καταδεικνύει αυτή τη δυσκολία και την έκτακτη ανάγκη για συνέχιση του προγράμματος.

Συγκεκριμένα, μέσα σε λίγες μόλις μέρες, το Ινστιτούτο έχει λάβει 1.305 αιτήσεις που αφορούν περίπου 111.485 μαθητές. Ιδιαίτερα έντονη είναι η ανάγκη στα Νηπιαγωγεία, όπου έχουν υποβληθεί αιτήσεις από 435 Νηπιαγωγεία στα οποία φοιτούν 15.510 μαθητές.

Το Ινστιτούτο απευθύνει έκκληση σε φορείς, πολίτες, επιχειρήσεις και οργανισμούς για υποστήριξη με τρεις βασικούς τρόπους: χρηματικές δωρεές, προσφορά προϊόντων σε είδος από εταιρείες τροφίμων και συνεργασίες περιφερειών και δήμων για τη σίτιση των σχολείων. Αναφέρεται ως παράδειγμα η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, που εφαρμόζει με επιτυχία το Πρόγραμμα ΔΙΑΤΡΟΦΗ από το 2016. Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν με το Ινστιτούτο Prolepsis στο 210 6255700.

Το Πρόγραμμα ΔΙΑΤΡΟΦΗ είναι μια από τις μεγαλύτερες ανθρωπιστικές παρεμβάσεις της τελευταίας δεκαετίας στη χώρα. Προσφέρει καθημερινά δωρεάν γεύματα, εκπαιδεύει τα παιδιά και τις οικογένειές τους να τρώνε υγιεινά και ενισχύει την ισότητα στην εκπαίδευση και την υγεία.

Από το 2012 έως σήμερα, έχουν προσφερθεί πάνω από 19 εκατομμύρια υγιεινά γεύματα σε περίπου 204.850 μαθητές και 993 σχολεία όλων των βαθμίδων, τα οποία επιλέγονται για τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα, με βάση κοινωνικοοικονομικά κριτήρια. Τα καθημερινά γεύματα του Προγράμματος ΔΙΑΤΡΟΦΗ είναι ειδικά σχεδιασμένα, ώστε να καλύπτουν βασικές διατροφικές ανάγκες των παιδιών.

Περιλαμβάνουν σάντουιτς ή πίτες με προϊόντα ολικής άλεσης, φρέσκα φρούτα και γαλακτοκομικά προϊόντα. Διανέμονται δωρεάν σε όλους τους μαθητές των συμμετεχόντων σχολείων στο ξεκίνημα της σχολικής ημέρας, γεγονός που βοηθάει στη συγκέντρωσή τους στην τάξη. Επίσης, προσφέρονται στο σύνολο των μαθητών, ανεξαρτήτως κοινωνικής ή οικονομικής κατάστασης, ενισχύοντας το αίσθημα ισότητας και αποφεύγοντας κάθε μορφή στιγματισμού.

Η ηθική προσέγγιση που υπαγορεύει την υποστήριξη τέτοιων πρωτοβουλιών εστιάζει στο καθήκον προς το κοινό καλό και στην αρχή της γενίκευσης: αν κάθε πολίτης και φορέας αναλάμβανε ένα μικρό καθημερινό καθήκον υπέρ των παιδιών, το συλλογικό όφελος θα πολλαπλασιαζόταν. Η ίση μεταχείριση των μαθητών και η αποτροπή του στιγματισμού αντανακλούν τον σεβασμό στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια και την υποχρέωση να αντιμετωπίζουμε τους άλλους ως σκοπούς και όχι ως μέσα.

Επομένως, η έκκληση του Ινστιτούτου απαιτεί πρακτική ανταπόκριση: επιχειρήσεις να προτιμήσουν τοπικά και βιώσιμα προϊόντα, φορείς να συντονίσουν πόρους και πολίτες να συνεισφέρουν με συνέπεια. Η δέσμευση στο καθήκον για το συμφέρον των παιδιών και του περιβάλλοντος είναι ο πιο αξιόπιστος τρόπος να βελτιώσουμε την κοινωνία και το μέλλον των επόμενων γενεών.