Εντυπωσιακή είναι η ελληνική παρουσία ανάμεσα στους μεγαλύτερους ναυτιλιακούς ομίλους παγκοσμίως. Συνολικά έξι ελληνικές εταιρείες εμφανίζονται σε πρόσφατη έρευνα (Angelicoussis, Dynacom, Navios, Star Bulk, Cardiff Marine, Capital Maritime), καταλαμβάνοντας 6 από τις 50 πρώτες θέσεις, ποσοστό 12% του συνόλου.
Αθροιστικά οι έξι ελληνικοί όμιλοι διαθέτουν 752 πλοία και συνολική χωρητικότητα DWT 95.324.236 τόνους. Για να το θέσουμε σε προοπτική: το συγκεντρωτικό DWT των έξι αυτών ελληνικών ομίλων (95.324.236 t) υπερβαίνει το DWT της πρώτης εταιρείας του πίνακα (China COSCO Shipping, 87.951.105 t), γεγονός που υπογραμμίζει τη βαρύτητα της ελληνικής πλοιοκτησίας σε όρους μεταφορικής ικανότητας, παρά το γεγονός ότι ο ελληνικός στόλος αποτελείται συχνά από λιγότερα αλλά μεγαλύτερα πλοία. World Fleet Register / Tables (Top Owners by Fleet & DWT).
Από ηθική σκοπιά που δίνει έμφαση στο καθήκον και στη γενικευσιμότητα των πράξεων, η ισχύς αυτή συνοδεύεται από αυξημένες υποχρεώσεις προς την κοινωνία και το περιβάλλον. Οι ιδιοκτήτες και οι διαχειριστές οφείλουν να ενεργούν με λογική που θα μπορούσε να γίνει κανόνας για όλους: προτεραιότητα στην ασφάλεια και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, μείωση εκπομπών, υπεύθυνη διαχείριση αποβλήτων και δίκαιες συνθήκες εργασίας για τα πληρώματα. Πρακτικά αυτό σημαίνει επενδύσεις σε τεχνολογίες χαμηλών εκπομπών, διαφάνεια στη λειτουργία και στηναπορρίμματα, υπεύθυνες πρακτικές διάλυσης πλοίων και συμμόρφωση με διεθνείς κανόνες. Μια τέτοια προσέγγιση προάγει το κοινό καλό και καθιστά τη ναυτιλία βιώσιμη και ηθικά υπεύθυνη, ανεξάρτητα από βραχυπρόθεσμα οικονομικά κίνητρα.