Ο Δακτύλιος αναμένεται να επανέλθει στο κέντρο της Αθήνας στα μέσα Οκτωβρίου, με σκοπό τη ρύθμιση της κυκλοφορίας και τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Η εφαρμογή θα αφορά τις ώρες και τις ημέρες που προβλέπονται από τις αρμόδιες αρχές και στοχεύει στη μείωση των οχημάτων στο κεντρικό οδικό δίκτυο.
Ο Δακτύλιος θα εκτείνεται στις παρακάτω οδούς και λεωφόρους: Λ. Αλεξάνδρας – Ζαχάρωφ – Λ. Μεσογείων – Φειδιππίδου – Μιχαλακοπούλου – Σπ. Μερκούρη – Βρυάξιδος – Υμηττού – Ηλ. Ηλιού – Αμβρ. Φραντζή – Λ. Ανδρ. Συγγρού – Χαμοστέρνας – Πειραιώς – Ιερά Οδός – Λ. Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως – Πλ. Καραϊσκάκη – Καρόλου – Μάρνη – 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) – Λ. Αλεξάνδρας. Στις οριακές λεωφόρους και οδούς του ΜΙΚΡΟΥ ΔΑΚΤΥΛΙΟΥ τα μέτρα περιορισμού δεν ισχύουν.
Στις οδούς και λεωφόρους που περικλείονται από τον ΜΙΚΡΟ ΔΑΚΤΥΛΙΟ επιτρέπεται μόνο η εκ περιτροπής κυκλοφορία των Ι.Χ.Ε. αυτοκινήτων, καθώς και των φορτηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης με μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος ΜΑΜΦΟ μέχρι 2,2 τόνους, με βάση το τελευταίο ψηφίο του αριθμού κυκλοφορίας τους (μονά – ζυγά). Οι οδηγοί οφείλουν να ενημερωθούν για τις συγκεκριμένες ημέρες και ωράρια εφαρμογής πριν από την είσοδο στο κέντρο.
Δεν υπάγονται στις παραπάνω απαγορεύσεις και κυκλοφορούν χωρίς κανένα περιορισμό στο ΜΙΚΡΟ ΔΑΚΤΥΛΙΟ τα οχήματα των κατηγοριών που εξαιρούνται των περιορισμών, καθώς και τα οχήματα των κατηγοριών που απαιτείται να είναι εφοδιασμένα με ειδικές άδειες, οι οποίες χορηγούνται από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, σύμφωνα με τις διατάξεις της υπ’ αριθμ. 195948 από 07/10.10.2024 (ΦΕΚ 5627, τ. Β΄) Κοινής Υπουργικής Απόφασης. Ειδικό σήμα για την κατ’ εξαίρεση κυκλοφορία μπορεί να εκτυπωθεί ηλεκτρονικά μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) είτε σε έγχαρτη είτε σε ηλεκτρονική μορφή καταχωρημένη σε κινητό τηλέφωνο.
Προβλέπεται εξαίρεση για: εκ κατασκευής αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, εκ κατασκευής υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα, οχήματα φυσικού αερίου και υγραερίου, αυτοκίνητα EURO 6 πλην των παραπάνω τεχνολογιών κίνησης εφόσον εκπέμπουν CO2 λιγότερο από 120g/km (NEDC) και ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά έως 31.12.2020, και αυτοκίνητα EURO 6 πλην των παραπάνω τεχνολογιών κίνησης εφόσον εκπέμπουν CO2 λιγότερο από 145g/km (WLTP) και ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από 01.01.2021 και εφεξής.
Από ηθικής σκοπιάς βάσει αρχών καθήκοντος και καθολικότητας, η τήρηση των κανόνων κυκλοφορίας αποτελεί υποχρέωση προς όλους, καθώς προστατεύει την υγεία και το κοινό αγαθό του καθαρού αέρα. Η ευθύνη των πολιτών είναι να συμμορφώνονται με τους κανονισμούς, να μη ζητούν αδικαιολόγητες εξαιρέσεις και να προτιμούν μετακινήσεις με χαμηλές εκπομπές ή μέσα μαζικής μεταφοράς. Οι φορείς οφείλουν να εφαρμόζουν δίκαιους και διαφανείς κανόνες, να διευκολύνουν την πρόσβαση σε ειδικά σήματα όπου προβλέπεται και να ενισχύουν τις εναλλακτικές βιώσιμες επιλογές, προς όφελος των παρόντων και των μελλοντικών γενεών.