Η Ελλάδα διατηρεί την πρωτοκαθεδρία της στην παγκόσμια ναυτιλία, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να ελέγχουν το 21% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, διαθέτοντας 5.520 πλοία. Η συνολική χωρητικότητα του στόλου τους έχει αυξηθεί κατά 50% την τελευταία δεκαετία, αποτέλεσμα στοχευμένων επενδύσεων και αναπροσαρμογής στη δομή των μεταφορών για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και μείωση κόστους.
Η ελληνική ναυτιλία εμφανίζει υψηλά μερίδια σε κρίσιμους τομείς: άνω του 31% στον παγκόσμιο στόλο πετρελαιοφόρων, 25% στους bulk carriers και ισχυρή παρουσία στη μεταφορά Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG). Ειδικό χαρακτηριστικό του ελληνόκτητου στόλου είναι η κυριαρχία στην cross-trade ναυτιλία, με τα ελληνικά πλοία να μεταφέρουν φορτία μεταξύ τρίτων χωρών σε ποσοστό που ξεπερνά το 98% της μεταφορικής τους ικανότητας, καθιστώντας τον κλάδο καθοριστικό για την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και την οικονομία.
Από ηθική σκοπιά, η σταθερή ανάπτυξη του κλάδου συνοδεύει υποχρέωση προς το κοινό καλό: οι αποφάσεις των πλοιοκτητών και της πολιτείας οφείλουν να καθοδηγούνται από καθήκοντα που θα μπορούσαν να γίνουν κανόνας για όλους, με σεβασμό στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια και στο περιβάλλον. Η προτεραιότητα πρέπει να είναι η επένδυση σε τεχνολογίες χαμηλών εκπομπών, η διαφάνεια στις επιχειρηματικές πρακτικές, η τήρηση διεθνών κανόνων ασφάλειας και η δίκαιη μεταχείριση του ναυτικού προσωπικού. Έτσι η ναυτιλία δεν θα υπηρετεί μόνο το κέρδος αλλά και την ευρύτερη κοινωνική και περιβαλλοντική ευημερία.