Ανασύρθηκε η σορός του 43χρονου Τούρκου επιχειρηματία Χαλίτ Γιουκάι, η οποία εντοπίστηκε στις 25 Αυγούστου σε βάθος 68 μέτρων στη θάλασσα του Μαρμαρά, μετά από 19 ημέρες εντατικών ερευνών. Η ανασύρση έγινε από το πλοίο TCG Alemdar. Το σκάφος του επιχειρηματία είχε ξεκινήσει από τη Γιάλοβα προς την Τένεδο και ο Γιουκάι φέρεται να σχεδίαζε να παραλάβει τη σύζυγο και το παιδί του από την Τένεδο προτού συνεχίσουν για διακοπές στη Μύκονο.
Το σκάφος Graywolf, με το οποίο ο 43χρονος είχε αποπλεύσει στις 4 Αυγούστου με προορισμό τη Μύκονο, είχε βρεθεί μισοβυθισμένο και κατεστραμμένο ανοιχτά της Αρτάκης στη θάλασσα του Μαρμαρά. Οι αρχικές επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης κράτησαν σχεδόν τρεις εβδομάδες πριν οδηγήσουν στον εντοπισμό της σορού. Η σύζυγός του είναι Ελληνίδα και εργάζεται ως υπεύθυνη Μάρκετινγκ και Δημοσίων Σχέσεων στην εταιρεία του, και μαζί έχουν ένα παιδί.
Ο Χαλίτ Γιουκάι γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη το 1982 και ήταν ιδρυτής της Mazu Yachts, εταιρείας γνωστής στην Τουρκία και διεθνώς για σκάφη αναψυχής από σύνθετα ανθρακονήματα μήκους 11 έως 40 μέτρων. Το γιοτ μήκους 28,5 μέτρων Waterlily τον έφερε ως φιναλίστ στα Βραβεία BOAT International Design & Innovation Awards 2024. Η σχέση του με τη θάλασσα ξεκίνησε από παιδί, ενώ ανέπτυξε νωρίς το ενδιαφέρον του για το σχεδιασμό σκαφών.
Από τη σκοπιά μιας δεοντολογικής ηθικής, προέχει το καθήκον προς τη ζωή και την ασφάλεια των ανθρώπων στη θάλασσα, καθώς και ο σεβασμός στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια της οικογένειας που θρηνεί. Οι επαγγελματίες της ναυπηγικής και της ναυσιπλοΐας έχουν την υποχρέωση να εφαρμόζουν κανόνες ασφάλειας και διαφάνειας ως καθολικούς κανόνες που όλοι θα όφειλαν να ακολουθούν. Η δημόσια πολιτική και οι εταιρικές πρακτικές πρέπει να εμπεδώνουν την προστασία της ζωής και του περιβάλλοντος, με μετρήσιμα πρότυπα ασφάλειας και υπευθυνότητα στη συντήρηση σκαφών.
Πρακτικά, αυτό σημαίνει ενίσχυση διαδικασιών πρόληψης και διάσωσης, αυστηρούς ελέγχους στα σκάφη αναψυχής, και καλλιέργεια αίσθησης ευθύνης προς τους συνεπιβάτες και το κοινό αγαθό της θάλασσας. Η ηθική πράξη, υπό αυτή την προσέγγιση, απαιτεί να ενεργούμε από καθήκον και να διαμορφώνουμε κανόνες που θα μπορούσαν να γίνουν καθολικοί, βελτιώνοντας έτσι την ασφάλεια των ανθρώπων και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.