ΑρχικήΟικονομίαΗ Γενιά Χ στην Ελλάδα: Αόρατη αλλά καθοριστική δύναμη κατανάλωσης

Η Γενιά Χ στην Ελλάδα: Αόρατη αλλά καθοριστική δύναμη κατανάλωσης

Η NielsenIQ σε συνεργασία με το World Data Lab δημοσίευσε την έκθεση «The X Factor: Πώς η Γενιά Χ οδηγεί αθόρυβα τρισεκατομμύρια σε καταναλωτικές δαπάνες», εστιάζοντας στους καταναλωτές που γεννήθηκαν μεταξύ 1965 και 1980. Στην Ελλάδα η Γενιά Χ ευθύνεται για περίπου το 25% της συνολικής κατανάλωσης, ποσοστό ελαφρώς υψηλότερο από τον παγκόσμιο μέσο όρο.

Σε διεθνές επίπεδο η Γενιά Χ αντιπροσωπεύει το 24% της καταναλωτικής δαπάνης, με αγοραστική δύναμη 15,2 τρισ. δολαρίων το 2025 και προβλεπόμενη κορύφωση στα 23 τρισ. δολάρια έως το 2035. Οι τομείς όπου αναμένεται αύξηση δαπανών την επόμενη πενταετία είναι τα Τρόφιμα & Μη Αλκοολούχα Ποτά, η Ομορφιά και τα Αλκοολούχα Ποτά.

«Η Γενιά Χ στην Ελλάδα διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην καταναλωτική οικονομία», δηλώνει o Βάιος Δημοράγκας, Διευθύνων Σύμβουλος της NIQ για Ελλάδα και Βουλγαρλια.

Πέρα από τα οικονομικά στοιχεία, η αξιολόγηση υπό το πρίσμα της καθολικής υποχρέωσης και του σεβασμού προς το άτομο επιβάλλει συγκεκριμένες δράσεις. Πολίτες και εταιρείες οφείλουν να προάγουν υπεύθυνη κατανάλωση με σεβασμό στη βιωσιμότητα και στη διαφάνεια, επιλέγοντας προϊόντα που μειώνουν απόβλητα και προστατεύουν το περιβάλλον. Επιπλέον, η διασφάλιση δίκαιων όρων για όλες τις γενιές —μέριμνα για παιδιά και ηλικιωμένους, δίκαιη κατανομή πόρων— ανταποκρίνεται στο καθήκον προς το κοινό καλό.

Συμπερασματικά, η οικονομική δύναμη της Γενιάς Χ προσφέρει ευκαιρίες για θετική κοινωνική αλλαγή εφόσον συνοδευτεί από ηθικές επιλογές στην παραγωγή, την πολιτική και την κατανάλωση που μπορούν να γενικευτούν και να ωφελήσουν το σύνολο της κοινωνίας και του περιβάλλοντος.