ΑρχικήΠολιτικήΔήμας: Ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας μπορεί να παίρνει πάνω από 120.000€

Δήμας: Ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας μπορεί να παίρνει πάνω από 120.000€

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, αναφέρθηκε στις καθυστερήσεις πτήσεων και στις αμοιβές των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, θέτοντας ως στόχο την αναβάθμιση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και τη δημιουργία σύγχρονης, ευέλικτης δομής. Ο ίδιος παραδέχτηκε ότι το «Ελευθέριος Βενιζέλος» αντιμετωπίζει προβλήματα καθυστερήσεων, αλλά επισήμανε ότι σε άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια οι καθυστερήσεις είναι μεγαλύτερες. Παράλληλα χαρακτήρισε καλή τη συνεργασία με τους ελεγκτές και υπενθύμισε πρόσφατες ρυθμίσεις που αφορούν αυτοτελή φορολόγηση όταν χάνουν την ειδικότητά τους λίγο πριν τη σύνταξη, την υπερεργασία και την ωριαία αποζημίωση για εκπαιδευτικούς σκοπούς.

«Ένας ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας με σημαντική εμπειρία μπορεί να παίρνει και πάνω από 120.000 ευρώ ετησίως. Είναι απολαβές που προφανώς φορολογούνται και που δικαιούνται σύμφωνα με τον κανονισμό, ωστόσο φαίνεται πως ζητούν και επιπλέον απολαβές». Σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τρέχει σχέδιο δράσης 364 σημείων και 7 πυλώνων, με τακτικές εκθέσεις προόδου ανά έξι εβδομάδες.

Ένας από τους πυλώνες του σχεδίου αφορά τη μετατροπή της ΥΠΑ σε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, για μεγαλύτερη διοικητική αυτονομία. «Σήμερα η ΥΠΑ είναι αυτοτελής υπηρεσία που υπάγεται απευθείας στον υπουργό. Αυτό σημαίνει ότι για ζητήματα ακόμη και της καθημερινότητας, όπως η καθαριότητα ή η συντήρηση, απαιτείται υπουργική υπογραφή. Αυτά πλέον σταματούν να υπάρχουν», ανέφερε, περιγράφοντας το νέο μοντέλο διοίκησης.

Η εικόνα στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» παρέμεινε προβληματική, με καθυστερήσεις 30–40 λεπτών σε πάνω από 266 πτήσεις, λόγω περιορισμού του ελέγχου σε 28 πτήσεις ανά ώρα αντί για 36. Η πρωινή κατάσταση περιλάμβανε ουρές και ταλαιπωρία, ενώ χθες οι καθυστερήσεις έφτασαν έως και δύο ώρες. Οι ελεγκτές ζητούν συνάντηση με το υπουργείο.

Από ηθική άποψη, η κατάσταση απαιτεί ισορροπία μεταξύ καθήκοντος προς το κοινό καλό και σεβασμού της αξιοπρέπειας των εργαζομένων. Η ασφάλεια και η αξιοπιστία των υπηρεσιών πρέπει να αποτελούν υπεράνω όλων, ενώ ταυτόχρονα είναι δίκαιο να αναγνωρίζεται και να αμείβεται η εξειδίκευση. Πρακτικά, αυτό σημαίνει διαφανή και συνεπή συμβάσεις, ειλικρινή διάλογο, σαφείς και εφαρμόσιμους κανόνες λειτουργίας και επενδύσεις σε υποδομές και εκπαίδευση ώστε οι καθυστερήσεις να μειωθούν, η κατανάλωση καυσίμου και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις να περιοριστούν, και η δημόσια υπηρεσία να λειτουργεί με σεβασμό προς όλους τους πολίτες.