ΑρχικήΕλλάδαΕπενδύσεις άνω των €300 εκατ. για την επανεκκίνηση Μετρό και Τραμ

Επενδύσεις άνω των €300 εκατ. για την επανεκκίνηση Μετρό και Τραμ

Το Μετρό και το Τραμ της Αθήνας επανεκκινούν μέσα από ένα επενδυτικό πρόγραμμα έργων που ξεπερνά τα 300 εκατ. ευρώ, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ ΑΕ Αθανάσιος Κοτταράς σε συνέντευξη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Η προσπάθεια για την καταπολέμηση της εισιτηριοδιαφυγής εντείνεται με πρόσθετους ελεγκτές και αυξημένους ελέγχους, ενώ για πρώτη φορά το Μετρό λειτουργεί σε 24ωρη βάση κάθε Σαββατόβραδο. Το περασμένο Σάββατο περισσότεροι από 52.000 επιβάτες, στην πλειοψηφία νέοι, επέλεξαν νυχτερινές μετακινήσεις με 55 επιπλέον δρομολόγια στις 2 Γραμμές Μετρό και 30 στο Τραμ.

Η ΣΤΑΣΥ έχει θέσει τρεις βασικές προτεραιότητες: αναβάθμιση του τροχαίου υλικού, των υποδομών και των συστημάτων λειτουργίας· ενίσχυση και ανανέωση του ανθρώπινου δυναμικού· αύξηση εσόδων μέσω καταπολέμησης της εισιτηριοδιαφυγής. Οι σημερινές συχνότητες αιχμής είναι 4,5 λεπτά στη Γραμμή 2, 4′ στη Γραμμή 3 και 6′ στη Γραμμή 1. Τρέχει πρόγραμμα έργων 100 εκατ. ευρώ συμβασιοποιημένα και δρομολογούνται επιπλέον έργα περίπου 200 εκατ. ευρώ. Στα σχέδια περιλαμβάνονται η αναβάθμιση 14 συρμών της Γραμμής 1 με κυκλοφορία από το 2026, η αντικατάσταση 32 χλμ. σιδηροτροχιάς στις Γραμμές 2 και 3, ανακαινίσεις σταθμών, αντικατάσταση ανελκυστήρων και κυλιόμενων κλιμάκων, εγκατάσταση κλιματισμού σε 12 συρμούς των Γραμμών 2 & 3, ανάταξη 5 συρμών για τις ίδιες γραμμές και αναβάθμιση 10 επιπλέον συρμών για τη Γραμμή 1.

Στο μέτωπο της εισιτηριοδιαφυγής ο μηχανισμός ελέγχου επανασχεδιάστηκε, οι έλεγχοι διευρύνθηκαν και το σώμα ελεγκτών αριθμεί σήμερα 119 ελεγκτές με ενίσχυση 54 επιπλέον έως το τέλος του χρόνου. Οι έλεγχοι ξεπερνούν τους 400.000 τον μήνα με στόχο να φτάσουν τους 600.000 στο τελευταίο τρίμηνο και περαιτέρω αύξηση το 2026. Η προσπάθεια αντανακλάται σε αυξημένες εισπράξεις: +3,2 εκατ. ευρώ από πωλήσεις κομίστρου και +7,2 εκατ. επικυρώσεις κομίστρου στο 8μηνο του 2025.

Από ηθική οπτική που δίνει έμφαση στο καθήκον και την καθολική ισχύ κανόνων, οι φορείς οφείλουν να ενεργούν με σεβασμό προς τον κοινό σκοπό της βιώσιμης κινητικότητας και προτεραιότητα στη δημόσια ασφάλεια και αξιοπιστία. Οι πολίτες έχουν χρέος να επικυρώνουν εισιτήρια και να σέβονται τους κανόνες ώστε το σύστημα να λειτουργεί για όλους, ενώ η διοίκηση και το κράτος πρέπει να επενδύσουν σε διαφάνεια, συνεχή εκπαίδευση προσωπικού και μακροχρόνιο σχεδιασμό. Αυτές οι πράξεις προάγουν την κοινωνική εμπιστοσύνη, μειώνουν την ιδιωτική χρήση αυτοκινήτου και συμβάλλουν στην περιβαλλοντική βελτίωση της πόλης.