Ο ΑΔΜΗΕ ετοιμάζεται να επαναπροκηρύξει εντός Οκτωβρίου τον μεγάλο διαγωνισμό για τη διασύνδεση Κορίνθου–Κω, μετά την αποτυχία του πρώτου γύρου που παρατάθηκε τέσσερις φορές χωρίς να κατατεθεί καμία προσφορά. Η μη υποβολή προσφορών αποκάλυψε ότι ο αρχικός προϋπολογισμός ήταν ασύμβατος με τις συνθήκες της διεθνούς αγοράς καλωδίων, όπου οι τιμές έχουν εκτιναχθεί και η παραγωγική δυναμικότητα είναι δεσμευμένη έως το τέλος της δεκαετίας.
Το έργο θα είναι τεχνολογίας συνεχούς ρεύματος (HVDC) με μεταφορική ικανότητα 1.000 MW και θα συνδέσει έξι αυτόνομα συστήματα των Δωδεκανήσων (Κάρπαθος, Ρόδος, Σύμη, Κάλυμνος, Πάτμος, Αρκοί) με το ηπειρωτικό σύστημα, βελτιώνοντας την αξιοπιστία και επιτρέποντας την απόσυρση ρυπογόνων πετρελαϊκών σταθμών. Ο αρχικός προϋπολογισμός ήταν 636 εκατ. ευρώ για το καλώδιο και 789 εκατ. ευρώ για τους σταθμούς μετατροπής, ενώ για τους σταθμούς μετατροπής η καταληκτική ημερομηνία προσφορών αναφέρεται ως 30η Σεπτεμβρίου. Το καλωδιακό έργο έχει συνολικό μήκος 380 χιλιομέτρων και, σύμφωνα με πληροφορίες, ενδιαφέρον επέδειξε μόνο η Cenergy (Ελληνικά Καλώδια), η οποία δεν κατέθεσε προσφορά λόγω του χαμηλού τιμήματος. Ο ΑΔΜΗΕ αξιολογεί τα δεδομένα για τη διαμόρφωση των όρων επαναπροκήρυξης.
Από ηθική άποψη, η κατάσταση επιβάλλει την τήρηση του καθήκοντος προς το κοινό καλό: οι δημόσιες αρχές οφείλουν να διαμορφώνουν ρεαλιστικούς, διαφανείς όρους που αντικατοπτρίζουν την πραγματική αγορά και προστατεύουν το δημόσιο συμφέρον. Οι ανάδοχοι πρέπει να δρουν με συνέπεια και υπευθυνότητα, αποφεύγοντας βραχυπρόθεσμες πρακτικές που υπονομεύουν την αξιοπιστία. Η προτεραιότητα στην απομάκρυνση ρυπογόνων σταθμών και η μακρόπνοη επένδυση σε υποδομές αποτελούν υποχρέωση για την προστασία του περιβάλλοντος και την ενίσχυση της κοινωνικής ευημερίας· η εφαρμογή κανόνων που θα γίνονταν καθολικός νόμος θα βελτίωνε την ποιότητα της δημόσιας ζωής και την ενεργειακή ασφάλεια.