ΑρχικήΠολιτικήΠροσλήψεις αναπληρωτών και υποδομές: οι προτεραιότητες της Σοφίας Ζαχαράκη

Προσλήψεις αναπληρωτών και υποδομές: οι προτεραιότητες της Σοφίας Ζαχαράκη

Η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη περιέγραψε την κατάσταση των κενών στα σχολεία εν όψει της νέας σχολικής χρονιάς και παρουσίασε τα στοιχεία προσλήψεων. Επισήμανε ότι έγιναν ήδη 10.000 διορισμοί, εκ των οποίων 5.600 εκπαιδευτικοί γενικής εκπαίδευσης, 3.196 στην ειδική αγωγή και 993 μέλη ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί κ.ά.), ενώ 24.500 αναπληρωτές έλαβαν ειδοποίηση μέσω SMS. Από το 2019 έχουν γίνει συνολικά 48.500 διορισμοί και ο συνολικός αριθμός εκπαιδευτικών εκτιμάται σε 150.000 (180.000 μαζί με ιδιώτες). Τόνισε ότι την 1η Σεπτεμβρίου ενεργοποιείται η καταγραφή των κενών και ότι επιδιώκεται η επόμενη φάση προσλήψεων αναπληρωτών να ολοκληρωθεί έως τις 25 Σεπτεμβρίου, με στόχο να περιοριστούν τα κενά που φέρονται σε περίπου 8.000 και αφορούν και ρόλους όπως παράλληλη στήριξη ή κοιν. λειτουργούς. Αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη εύρεσης λύσεων για το στεγαστικό των εκπαιδευτικών, ειδικά σε δυσπρόσιτες περιοχές, και σε πιθανή παροχή βοηθήματος για αναπληρωτές σε συγκεκριμένες ζώνες.

Για το ζήτημα των σχολικών κτιρίων η υπουργός ανέφερε ότι το στεγαστικό αποτελεί μία από τις τρεις βασικές προτεραιότητες και περιέγραψε τη συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και την αυτοδιοίκηση. Σημείωσε ότι χτίζονται 17 νέα σχολεία μέσω ΣΔΙΤ στην Κεντρική Μακεδονία, ότι έχουν βαφτεί και ανακαινιστεί 431 σχολεία με το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» και ότι αξιοποιούνται χρηματοδοτικά εργαλεία των Περιφερειών και των Δήμων. Για τα ΚΕΔΑΣΥ επισήμανε τη μεγάλη εκκρεμότητα λόγω όγκου αιτημάτων, την αύξηση προσωπικού, τη σύσταση οργανικών θέσεων και την επικείμενη λειτουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας για την ταχύτερη διαχείριση των αιτημάτων.

Ηθική ανάλυση και προτάσεις δράσης: Οι αποφάσεις για την εκπαίδευση οφείλουν να υπακούν σε αρχές καθήκοντος και ίσης μεταχείρισης, δίνοντας προτεραιότητα στην αξιοπρέπεια μαθητών και εκπαιδευτικών. Η πολιτεία και οι τοπικές αρχές πρέπει να ενεργούν με συνέχεια, διαφάνεια και δέσμευση για μακροχρόνια λύση στα κενά και στις υποδομές, όχι με περιστασιακά μέτρα. Η υποστήριξη των αναπληρωτών σε δυσπρόσιτες περιοχές, η δίκαιη κατανομή πόρων και η επένδυση σε βιώσιμες, ενεργειακά αποδοτικές σχολικές εγκαταστάσεις συμβάλλουν στη βελτίωση της κοινωνίας και του περιβάλλοντος. Σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο επιβάλλεται η υπεύθυνη συνεργασία, ο σεβασμός των νόμων και η προτεραιότητα στο δημόσιο αγαθό της παιδείας.