Ο κλάδος των οδηγών ταξί της Αττικής ανακοίνωσε προειδοποιητική 48ωρη απεργία για τις 9 και 10 Σεπτεμβρίου, αντιδρώντας σε Κοινή Υπουργική Απόφαση που, όπως υποστηρίζουν, παραχωρεί συγκοινωνιακό έργο σε van και υποκαθιστά μέρος της δραστηριότητάς τους. Μετά το διήμερο θα πραγματοποιηθεί συνέλευση για να αποφασιστούν τα επόμενα βήματα και οι εκπρόσωποι του κλάδου προειδοποιούν για περαιτέρω κινητοποιήσεις, ακόμη και απεργία διαρκείας, εφόσον δεν αποσυρθεί η ΚΥΑ. Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής και πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος, καταγγέλλει ότι η ρύθμιση απειλεί την επιβίωση των επαγγελματιών ταξί, ενώ εγείρει ζητήματα για τη λειτουργία μητρώου, τον έλεγχο των van και τη λειτουργία της εφαρμογής δήλωσης μεταφορών.
«Η απεργία θα είναι προειδοποιητική, Τρίτη 9 και Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου. Μετά θα ακολουθήσει συνέλευση και, αν δεν αποσυρθεί η ΚΥΑ, θα προχωρήσουμε σε απεργία διαρκείας. Αν δεν πετύχουμε την απόσυρση, ο κλάδος δεν μπορεί να επιβιώσει», δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ Θύμιος Λυμπερόπουλος.
«Αν δεν αποσυρθεί η ΚΥΑ, θα πάμε σε απεργία διαρκείας. Αν δεν πετύχουμε να πάρει την ΚΥΑ πίσω, τότε δεν μπορεί να επιβιώσει ο κλάδος, τελειώνει», τόνισε. «Δεν στήριξαν τον νόμο 4530 που έβαζε σειρά και αποτελούσε παράδειγμα προς μίμηση. Σήμερα έβγαλαν μία ΚΥΑ αντί να πουν δημόσια ότι θέλουν να διαλύσουν τα ταξί αλλάζοντας τον νόμο», ανέφερε επίσης. «Η εφαρμογή που όφειλε να λειτουργεί δεν δουλεύει, με αποτέλεσμα μόνο το 10% να δηλώνει τις μεταφορές». Ο πρόεδρος κατήγγειλε παραβιάσεις στο ρυθμιστικό πλαίσιο και «πλιάτσικο» μέσω του τουρισμού που, όπως είπε, αφανίζει διαδρομές και εισόδημα.
Από ηθική σκοπιά, η κατάσταση απαιτεί δράσεις που στηρίζονται σε καθήκον και σεβασμό προς όλους τους εμπλεκόμενους: οι οδηγοί οφείλουν να διεκδικήσουν δίκαια και διαφανή καθεστώτα μέσα από θεσμικές διαδικασίες, το κράτος οφείλει να θεσπίσει κανόνες που είναι καθολικά εφαρμόσιμοι και προστατεύουν το κοινό συμφέρον, και οι επιχειρήσεις να λειτουργούν με διαφάνεια και λογοδοσία. Πρακτικά αυτό σημαίνει: άμεση δημιουργία και λειτουργία μητρώου, σαφής ορισμός αριθμού van, αποτελεσματικοί φορολογικοί και λειτουργικοί έλεγχοι, και πολιτικές που ενθαρρύνουν φιλικές προς το περιβάλλον μεταφορές· μόνο μέσω τέτοιων δεσμεύσεων μπορεί να βελτιωθεί η κοινωνική δικαιοσύνη και η περιβαλλοντική βιωσιμότητα.