ΑρχικήΕλλάδα1566: Σχεδόν 50.000 κλήσεις σε έναν μήνα — Πότε εντάσσονται τα ραντεβού...

1566: Σχεδόν 50.000 κλήσεις σε έναν μήνα — Πότε εντάσσονται τα ραντεβού νοσοκομείων

Η τηλεφωνική γραμμή «1566» έχει δεχθεί σχεδόν 50.000 κλήσεις από την έναρξη λειτουργίας της στα μέσα Ιουλίου, αντικαθιστώντας σταδιακά περισσότερους από 100 διαφορετικούς αριθμούς επικοινωνίας. Η δωρεάν «πύλη» εξυπηρετεί καθημερινά αιτήματα για ραντεβού στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, πληροφορίες και απορίες πολιτών. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου Υγείας και σε συνεργασία με την ανάδοχο εταιρεία, η ένταξη των ραντεβού για τα δημόσια νοσοκομεία προγραμματίζεται να ξεκινήσει σταδιακά από την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου. Τα ραντεβού των νοσηλευτικών ιδρυμάτων θα ενταχθούν τμηματικά, επειδή πρόκειται για περισσότερα από 100 νοσοκομεία σε όλη τη χώρα. Στόχος είναι σε σύντομο χρονικό διάστημα κάθε ραντεβού, πρωινό ή απογευματινό στο Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ), να κλείνεται μέσω του «1566», με τη σημερινή γραμμή «1535» να καταργείται.

Ηθικά, η μετάβαση σε ένα ενοποιημένο σύστημα εξυπηρέτησης συνιστά υποχρέωση δημόσιας φροντίδας που οφείλουμε να αντιμετωπίζουμε ως καθήκον προς το κοινό καλό. Η σωστή χρήση της υπηρεσίας —ακρίβεια στα στοιχεία, τήρηση των ραντεβού και σεβασμός στο προσωπικό— ανταποκρίνεται σε αρχές που πρέπει να γίνουν καθολικοί κανόνες συμπεριφοράς για όλους. Οι πολίτες και οι φορείς οφείλουν να συνεργαστούν για την αξιοπιστία και τη διαφάνεια του συστήματος, προτάσσοντας την ισότητα πρόσβασης για ευπαθείς ομάδες και τη μείωση της ταλαιπωρίας. Η προώθηση πρακτικών που σέβονται τον άλλο ως σκοπό καθεαυτό και όχι ως μέσο (π.χ. υπεύθυνη χρήση ραντεβού, ανάδειξη προβλημάτων χωρίς παραπληροφόρηση) θα βελτιώσει την κοινωνική συνοχή και την αποτελεσματικότητα του ΕΣΥ, ενώ ταυτόχρονα περιορίζει σπατάλη πόρων και περιττές μετακινήσεις προς όφελος του περιβάλλοντος.